mandag 29. november 2010

Nei nei nei NEIIIIIII

Jeg er knust!! veit ikke hva jeg skal gjøre av meg.. kameraet mitt ble igjen i Lillestrøm på lørdag! KRISE!!!!!!!
Det er adventshage i barnehagen i dag, siste adventshagen for guttungen vel å merke og vi har ikke kamera!! Enda STØRRE KRISE!! Off så skuffa jeg er!! Vi skal hente det på lørdag når jeg skal kjøre gutta mine til Gardermoen, de skal på guttetur til Island nemlig. :) Men de skal jo ha med seg kameraet sånn at de kan dokumentere reisen. Nei og nei, uten kamera i TO UKER!! og så i desember da!!
Vel, jeg overlever nok men dette blir to harde uker..

Ellers er alt bra, vi har vært på to bursdagsfeiringer i helga så nå trenger vi ikke mere sukker før juleaften!
Etter at jeg kom hjem i går og ungene var lagt fikk jeg for meg at jeg måtte ommøblere i stua.. jepp, det hender jeg kommer på sånne ting når ungene har lagt seg og gjerne har sovet en stund og klokka har begynt å nærme seg 22:00 eller mere. Er det flere som lider av dette syndromet?? Hvis det er det, så lurer jeg på om det kanskje bør opprettes en støttegruppe for pårørende?!? Maskinisten har blitt så og si imun for mine ommøbleringer, så han sier bare "greit" når jeg overbringer nyheten om at jeg vil flytte sykroken min over til veggen på den andre siden av spisestua, skjenken som står der sybordet skal være skal inn på kjøkkenet og fryseren som står på kjøkkenet skal ned i kjelleren.. deretter skal den galmle skolepulten flyttes fra vinduet over til den veggen der sybordet sto.. Hehe sånn går det når man ikke har mulighet for å pusse opp, da må man ommøblere i stedenfor ;) Nå skal jeg prøve å få ting på plass og angripe tøylasset som venter på å bli brettet!!
Og siden jeg synes det er så stusselig med innlegg uten bilde så skal dere få noen bilder av lille H som var syk hjemme sammen med a mor i forrige uke..

Brødskive med snøfrisk er bare så godt :)


Tøyse jente :)

Jeg tenkte jeg skulle forklare litt om julemarkedet i barnehagen og hvorfor foreldrene må ha med hjemmelagde ting for å selge der.
Dette er en del av konseptet i Steiner skolen/barnehagene. Julemarkedet blir holdt hvert år og er en dugnad som foreldre til barn i Steiner skole/barnehage plikter å være med på. De skal ha med seg varer som skal kunne selges til en viss sum(avhenger av forskjellige skoler/barnehager har jeg skjønnt), i vårt tilfelle 500kr for 1 barn eller 750kr for 2 eller flere barn. Det er Foreldrerådet(FAU) som arangerer julemarkedet og det er de som råder over pengene som kommer inn. Pengene blir brukt til å sponse f.eks. bussturer til barna når de skal på tur, leker som skal brukes i barnehagen, foredrag for foreldre  + mm. Det skal være gunstig å handle på julemarkedet så varene er ikke priset like høyt som mange andre steder der det blir solgt håndlagde ting, vi tar i grunn ikke penger for arbeidet som er lagt i grunn for å lage tingene. Barna synes det er stas å gå rundt og kunne kjøpe julegaver til familie og venner.
Jeg synes dette er kjempemoro men vet at noen foreldre som kun har valgt denne barnehagen fordi den ligger nærmest hjemmet synes ikke dette er like moro. Men men jeg mener nå at har du søkt barnet ditt til en Steiner barnehage så må man bare følge de "lover og regler" som gjelder der akkurat som i de andre kommunale eller private barnehagene :)

2 kommentarer:

  1. Hei, tank at du hadde så flotte bilder på lur - hun er bare nydelig!

    Lider av samme ommøbleringssyndrom som deg - plutselig bare MÅ jeg gjøre det. Er rart det der ;)

    Flaks for deg at du er så flink med hendene når barnet går i Steinerbarnehagen...men enig med deg i at har man meldt inn barnet må man følge reglene. Min minste går i gårdsbarnehage, der er det noen ganger foreldre som lurer på om det er forsvarlig å la barna være sammen med dyra. Er det mulig? Søk til en annen barnehage da, om du er skeptisk til dyr! (grrrrrrrrrr!)

    Ha en flotters dag :)

    SvarSlett
  2. Skikkelig kriiiise ja, eg har full forståelse og ein heile del medlidenhet med deg.... :o(

    Harligt innlegg da, og eg e egentlig itt misunnelig på Steinerbarnehage.
    Det e ikkje det her i nærheten, men guttungen min gjekk i ein friluftsbarnehage, og det e ikkje dumt det heller :o)

    Glede meg te du får kamera i hus igjen ;o)
    Kanskje du rett og slett må tjuvlåne fra nåken du kjenne da.... Har du tenkt den tanken? ;o)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen kommentar, da blir jeg veldig glad :)